Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Urząd Gminy Ojrzeń

Ciechanowska 27, 06-456 Ojrzeń

Przejdź do treści

Urząd Stanu Cywilnego

Urząd Stanu Cywilnego
06-456 Ojrzeń
ul. Ciechanowska 27

e-mail: usc@ojrzen.pl

Godziny pracy:
Poniedziałek – 8:00-18:00
Wtorek, środa, czwartek – 8:00-16:00
Piątek – 8:00-14:00

Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy w szczególności:

  • Sporządzanie aktów stanu cywilnego - urodzenia, małżeństwa i zgonu w rejestrze stanu cywilnego, prowadzenie akt zbiorowych do aktów stanu cywilnego.

Przyjmowanie oświadczeń:

  •  o wstąpieniu w związek małżeński w lokalu urzędu stanu cywilnego i poza lokalem,
  •  o nazwiskach noszonych po zawarciu małżeństwa przez małżonków i dzieci pochodzących z małżeństwa,
  •  o uznaniu ojcostwa dziecka urodzonego lub dziecka poczętego,
  •  o nadaniu przez małżonków małoletniemu dziecku nazwiska jakie nosi albo nosiłoby ich  wspólne dziecko,
  •  o zmianie imienia dziecka,
  •  o powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa.

 

  • Przyjmowanie zapewnień od osoby zamierzającej zawrzeć małżeństwo,

Wydawanie:

  • odpisów z rejestru stanu cywilnego,
  • zaświadczenia o stanie cywilnym,
  • zaświadczenia o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby,
  • zaświadczenia o braku okoliczności wyłączającej zawarcie małżeństwa,
  • zaświadczenia, że zgodnie z prawem polskim można zawrzeć małżeństwo.

 

  • Prowadzenie postępowania w sprawie zmiany w aktach stanu cywilnego - sprostowanie aktu, uzupełnienie aktu.
  • Przyjmowanie danych i przekazywanie ich służbom statystyki publicznej.
  • Prowadzenie postępowania w sprawie uznania orzeczenia organu państwa obcego.
  • Prowadzenie postępowania w sprawie szczególnego trybu rejestracji stanu cywilnego.
  • Przenoszenie aktów stanu cywilnego do rejestru stanu cywilnego (migracja aktów).
  • Dokonywanie zmian w aktach stanu cywilnego mających wpływ na treść aktu, - aktualizacja rejestru stanu cywilnego ( wzmianki, przypiski ).
  • Wykonywanie czynności niezbędnych do unieważnienia aktu stanu cywilnego przez wojewodę lub sąd.
  • Prowadzenie postępowania w sprawie unieważnienia aktu stanu cywilnego przez kierownika usc.
  • Aktualizacja rejestru PESEL a także usuwanie niezgodności w rejestrze PESEL na podstawie posiadanych aktów stanu cywilnego.
  • Prowadzenie postępowań w sprawach zmiany imienia i nazwiska w trybie ustawy o zmianie imienia i nazwiska.
  • Prowadzenie spraw o nadanie i uroczyste wręczenie odznaczenia „Za Długoletnie Pożycie Małżeńskie” - w tym organizacja jubileuszy ”50-lecia”.

Informacje

Liczba wyświetleń: 161
Utworzono dnia: 25.07.2024

Historia publikacji

  • 04.12.2024 09:15, Paulina Kuczyńska
    Edycja strony: Urząd Stanu Cywilnego
  • 04.12.2024 09:12, Paulina Kuczyńska
    Edycja strony: Urząd Stanu Cywilnego
  • 25.07.2024 22:49, Adrian Brzozowski
    Dodanie strony: Urząd Stanu Cywilnego