Zapytanie ofertowe na „Transport i zagospodarowanie ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych o kodzie 19 08 05 pochodzących z Oczyszczalni Ścieków w Ojrzeniu”
Ojrzeń, dnia 06.05.2025 r.
ZPU.271.32.2025
Zapytanie ofertowe
na „Transport i zagospodarowanie ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych
o kodzie 19 08 05 pochodzących z Oczyszczalni Ścieków w Ojrzeniu”
w ramach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, którego wartość
jest niższa od 130 000 zł
- Nazwa i adres Zamawiającego:
Gmina Ojrzeń
ul. Ciechanowska 27
06-456 Ojrzeń
NIP 5661874365
REGON 130378338
- Opis przedmiotu zamówienia:
- Przedmiotem zamówienia jest sukcesywny odbiór, transport i zagospodarowanie poprzez odzysk lub unieszkodliwianie komunalnych osadów ściekowych o kodzie 19 08 05 powstających w Oczyszczalni Ścieków w Ojrzeniu w okresie do 31.12.2025r., w ilości ok. 175 Mg (wartość szacunkowa), zgodnie z zachowaniem wymogów określonych obowiązującymi przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 z późn. zm.), Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 6 lutego 2015 r. w sprawie komunalnych osadów ściekowych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 23) oraz pozostałe przepisy regulujące zasady wykonywania przedmiotu zamówienia.
- Charakterystyka odpadów przeznaczonych do zagospodarowania:
Osady wytworzone w Oczyszczalni Ścieków w Ojrzeniu mają postać mazistą i są ustabilizowane pod względem bakteriologicznym, parazytologicznym i zawartości metali ciężkich. Komunalne osady ściekowe spełniają wymagania Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 6 lutego 2015 r. w sprawie komunalnych osadów ściekowych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 23) w zakresie ich stosowania do celów określonych w art. 96 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 z późn. zm.).
- Wykonawca przedstawi informację o planowanym sposobie i miejscu odzysku lub unieszkodliwiania odwodnionych osadów (ustabilizowane komunalne osady ściekowe, kod odpadu 19 08 05) ze szczególnym uwzględnieniem okresu zimowego.
- W przypadku planowanego odzysku komunalnych osadów ściekowych zgodnie z art. 96 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach Wykonawca przedstawi dokumenty poświadczające prawo do dysponowania gruntem, na którym przedmiotowe osady mają być wykorzystane (wypisy z rejestru gruntów, mapy ewidencji gruntów, akty własności lub umowy dzierżawy, najmu, itp.). Grunty przeznaczone do stosowania osadów muszą spełniać warunki określone w ustawie z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 54 z późn. zm.) oraz przynajmniej na 3 dni przed planowanym wywozem przedłoży wykonane przez certyfikowane jednostki badania gruntu, na którym będzie osad zagospodarowywany, oraz poda typ gleby. Koszty badań gruntów obciążają Wykonawcę.
- Do zagospodarowania komunalnych osadów ściekowych należy stosować przepisy art. 20 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach.
- Osady ściekowe powstają na Oczyszczalni Ścieków w Ojrzeniu podczas procesów biologicznego oczyszczania ścieków metodą osadu czynnego. Osad zagęszczony prasowany jest na prasie taśmowej.
- Odbiór osadów ściekowych będzie się odbywał w dniach od poniedziałku do piątku, w godzinach między 8.00 a 15.00, w ilości średnio 25 Mg miesięcznie wyprasowanego osadu o zawartości suchej masy osadu około 18%. Zamawiający po zmagazynowaniu odpowiedniej ilości osadu zawiadomi telefonicznie Wykonawcę o możliwości odebrania osadów ściekowych, których odbiór powinien nastąpić w ciągu 2 dni roboczych. Wywóz będzie się odbywać każdorazowo po zgłoszeniu tego faktu przez Zamawiającego.
- Wykonawca zapewni kontener dla magazynowania osadów ściekowych.
- Przy transporcie i wyładunku osadów ściekowych Wykonawca odpowiada za zachowanie czystości. W przypadku naruszenia tej zasady (np. wysypanie osadu na drodze) Wykonawca ma obowiązek natychmiast usunąć zabrudzenie oraz niezwłocznie powiadomić o tym zdarzeniu Zamawiającego (o ile zdarzenie to miało miejsce na drogach publicznych).
- Rozliczenie za odbiór i transport osadu odbywać się będzie na podstawie dokumentów wymaganych obowiązującymi przepisami prawa, w tym na podstawie kart wystawianych w rejestrze BDO.
- W przypadku stosowania osadów ściekowych w celach określonych w art. 96 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach ustabilizowane osady ściekowe (o kodzie 19 08 05) będą zastosowane zgodnie z wyliczoną przez Zamawiającego dawką, na gruntach będących we władaniu Wykonawcy. Wykonawca bierze na siebie odpowiedzialność na wykonanie badań gruntów oraz, że rozwiezie osad po dowiezieniu i niezwłocznie zmiesza go z gruntem. Wykonawca ponosi wszelką odpowiedzialność za stosowanie w/w osadów w sposób inny i na gruntach innych niż określił w dokumentach dołączonych do oferty.
- W przypadku kontroli Inspekcji Państwowych i ewentualnych kar finansowych nałożonych na Zamawiającego (jako na wytwórcę) wynikających z zagospodarowania osadu ściekowego niezgodnie z warunkami zawartymi w umowie, Zamawiający obciąży finansowo Wykonawcę do wysokości nałożonej kary.
- Powyższy przedmiot zamówienia, według wspólnego słownika CPV:
- 90513600-2 – Usługi usuwania osadów
- 90513700-3 – Usługi transportu osadów
- 90513800-4 – Usługi obróbki osadów
- 90513900-5 – Usługi likwidacji osadów
- Z postępowania wykluczeni zostaną Wykonawcy wobec których zachodzą przesłanki na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
- Wymagania, jakie powinni spełniać wykonawcy zamówienia w zakresie dokumentów i oświadczeń:
a) posiadanie zezwolenia na zagospodarowanie komunalnych osadów ściekowych oraz na transport odpadów lub komunalnych osadów ściekowych.
b) posiadanie doświadczenia w zakresie wykonania co najmniej jednego zamówienia na usługi polegające na odbiorze i zagospodarowaniu ustabilizowanych osadów ściekowych o kodzie 19 08 05, o łącznej masie minimum 150 Mg, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane należycie.
- Do oferty wykonawcy dołączają następujące dokumenty:
- wypełniony formularz ofertowy;
- zezwolenia na zagospodarowanie komunalnych osadów ściekowych oraz na transport odpadów lub komunalnych osadów ściekowych;
- potwierdzenie posiadanego doświadczenia.
- Opis sposobu obliczenia ceny:
Wykonawca przedstawia na formularzu ofertowym (stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego) cenę brutto za transport i zagospodarowanie osadu .
- Termin wykonania zamówienia: od dnia podpisania umowy do dnia 31.12.2025 r.
- Kryteria wyboru oferty:
Przy wyborze ofert Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:
cena - waga 100 %
Punkty obliczane będą według następującego wzoru:
Cena oferty najniższej/ Cena oferty badanej x 100
- Miejsce i sposób składania ofert: oferta, na formularzu stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego, musi być złożona w formie pisemnej w języku polskim e-mailem/pocztą/osobiście (liczy się data wpływu do Urzędu):
- e-mail na adres sekretariat@ojrzen.pl,
- osobiście na Sekretariat w Urzędzie Gminy Ojrzeń, ul. Ciechanowska 27, 06-456 Ojrzeń,
- za pośrednictwem poczty na adres: Urząd Gminy Ojrzeń, ul. Ciechanowska 27, 06-456 Ojrzeń
z dopiskiem „Transport i zagospodarowanie ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych o kodzie 19 08 05 pochodzących z Oczyszczalni Ścieków w Ojrzeniu”
- Termin składania ofert:
- Termin składania ofert wyznacza się do dnia 13.05.2025 r. godz. 1000
- Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
- Otwarcie ofert nastąpi w dniu 13.05.2025 roku o godz. 10:30.
- Wykonawca składający ofertę pozostaje nią związany przez okres 30 dni, przy czym bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
- W przypadku, gdy ofertę podpisuje osoba inna niż wynika to z dokumentów rejestrowych do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo.
X. Uwagi:
- Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za niedoszacowanie przez Wykonawcę wartości zamówienia.
- Do oceny zostaną dopuszczone wyłącznie oferty spełniające wszystkie wymogi formalne wskazane w niniejszym zapytaniu ofertowym.
- Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana zostanie niezwłocznie powiadomiony przez Zamawiającego.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia zamówienia bez podania przyczyny.
XI. Obowiązek informacyjny dla osób fizycznych startujących w postępowaniach o zamówienie publiczne w związku z przetwarzaniem danych osobowych:
Zamawiający informuje, iż w związku z obowiązkiem informacyjnym związanym z przetwarzaniem danych osobowych wynikającym z RODO - Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych): − Administratorem danych osobowych jest Gmina Ojrzeń reprezentowana przez Wójta Gminy Ojrzeń,
− kontakt z inspektorem danych osobowych możliwy jest pod adresem e-mail: iod@ojrzen.pl,
− dane osobowe przetwarzane są w celu zawarcia i wykonywania łączącej Zamawiającego i Wykonawcę umowy (podstawa prawna: art. 6 ust. 1b) RODO oraz po zakończeniu obowiązywania umowy w czasie niezbędnym do realizacji celów przetwarzania, − każdy ma prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
− każdy ma prawo wniesienie skargi do organu nadzorczego.
WÓJT
/-/ mgr inż. Artur Delura